lördag 23 juni 2012

En 350cc tillkommer

Nu hoppar jag ordentligt i tidsordningen och är tillbaka i slutet av 90-talet. Då hade jag fått kännedom om en Yamaha RD 350 från 1973 som var till salu. Det här är en modell som jag tycker mycket om. Den är stilren och snygg, dessutom går dom väldigt fint också. Minns att jag i mitten av 70-talet såg några sådana på de MC-träffar man åkte på runtom i landet. De användes som touringhojar av sina entusiastiska ägare. Och dom fungerade bra till det, uppenbarligen. En del andra hade satt på racingkåpor och clip-on samt bakflyttade fotpinnar och de fungerade även bra som sporthojar.
Den RD 350 som jag fick syn på var i ett bra originalskick och hade just den lack som jag tyckte mest om, så det blev affär och transport hem. Något senare gjorde Tony Henschel ett reportage för Teknikens Värld där denna fick äran att vara med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar